ErgoJET - innowacyjne gniazda elektryczne dla Zjednoczonej Europy



























Projekt gniazd i wtyczek elektrycznych, przyściennych do domowych instalacji elektrycznych ~220-230V.
Idea ErgoJET zrodziła się w wyniku analizy niedogodności, z jakimi spotyka się dzisiejszy użytkownik tradycyjnych wtyczek elektrycznych. Od początku istnienia elektryczności nic się nie zmieniło w tym zakresie a dzisiejszy użytkownik ma już inne potrzeby związane z jego bezpieczeństwem, sprawnością fizyczną i poczuciem estetyki. Projektowany był z myślą o użytkowaniu również przez osoby niepełnosprawne ruchowo, niedowidzące i niewidome. Jest przemyślany również tak, aby mogły dogodniej korzystać z niego dzieci uwzględniając przy tym ich bezpieczeństwo, odpowiednia forma gniazda i wtyczki uniemożliwia błędne osadzenie wtyczki i nie można do gniazda włożyć palców oraz innych niepożądanych elementów obcych. Dodatkowym atutem jest jego niewielka grubość (około 10mm, grubość wtyczki ponad płaszczyzną ściany), dzięki czemu można całkowicie dosunąć meble do ściany w miejscu przyłączy elektrycznych. Produkt swoimi gabarytami dopasowany jest do obecnych standardów budowlano-architektonicznych (montaż w standardowe otwory ścienne pod puszki elektryczne).
Jego główną zasadą działania, oprócz przewodnictwa prądu, jest magnetyczne przyciąganie, „naprowadzanie”, wtyczki do gniazda. Wystarczy zbliżyć wtyczkę do gniazda a zostanie ona przyciągnięta za pomocą umieszczonego w puszce w centralnej części, małego, lecz silnego nanomagnesu. Po scentrowaniu się obiektów należy tylko dopchnąć wtyczkę do gniazda. Połączenie to działa na podobnej zasadzie jak w gniazdach słuchawkowych (popularny JACK) i jest możliwy dzięki specjalnemu kształtowi metalowego bolca, który służy jako biegun zerowy, czyli uziemienie, znajdującego się w centralnej części wtyczki. Zaświeca się wtedy również informacja świetlna (czerwona dioda umieszczona we wtyczce a oświetlająca kształt błyskawicy widoczny od zewnętrznej strony wtyczki). Środkowa część wtyczki wraz z informacją świetlną wykonana jest z plastycznego, miękkiego tworzywa gdzie umieszczony został mechanizm rozłączający wtyczkę od gniazda działający na zasadzie mechanicznego, wymuszonego odepchnięcia się wtyczki od gniazda za pomocą czpienia znajdującego w opisywanym wcześniej środkowym elemencie wtyczki (uziemienia).
Produkt w obecnej sytuacji jest produktem niszowym i drogim.
Występuje złożona technologia produkcji. Całość jest wykonana z tworzywa sztucznego i metalu. Występuje również łączenie tego samego materiału o różnych gęstościach (wtyczka) tak, aby uzyskać części miękkie w poszczególnych elementach.
Parametry obiektu: średnica całkowita 80mm, całkowita grubość wtyczki wraz ze czpieniem 20mm, całkowita głębokość gniazda bez wtyczki 55mm, całość nie powinna przekraczać 80mm (gniazdo i wtyczka). Szerokość uzależniona jest od ilości przyłączy ( 1, 2 lub 3). Prezentowana wersja zawiera dwa przyłącza.
Nazwa ErgoJET nawiązuje do jego ergonomicznych właściwości. 










Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie takie gniazda jak tutaj są prezentowane wyglądają dość nowocześnie, ale moim zdaniem jest to daleka przyszłość. Jak na razie najlepsze gniazda elektryczne to https://interblue.pl/osprzet-elektroinstalacyjny,c,71 które możemy zamontować wszędzie. W sumie po co zmieniać coś, jeśli sprawuje się bardzo dobrze i spełnia swoją funkcję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest to coś innego, ale powiem szczerze, że nie jestem przekonana co do takiego rozwiązania. Wolę nasze polskie, standardowe gniazdka, ponieważ z nich najlepiej mi sie korzysta i jest to dla mnie ciekawa i fajna sprawa. Wejdźcie sobie na stronę https://www.interblue.pl/ Jeśli coś takiego chcecie sobie sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Świetny artykuł. Polecam zapoznać się z tymi produktami https://www.asaj.pl/gniazda-230v. Sklepy internetowe mają wszystko co nam będzie potrzebne np do remontu nowego mieszkania lub biura :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie same gniazda są jak najbardziej ładne i mam nadzieję, że funkcjonalne. Jednak sam wygląd to nie wszystko i moim zdaniem bardzo liczy się to ile płacimy za prąd. Ja zdecydowałem się niedawno przejść do dostawcy https://poprostuenergia.pl/ i praktycznie z pierwszym rachunkiem zacząłem płacić mniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. ktoś w Was miał te produkty https://www.asaj.pl/gniazda-230v ? proszę o opinię :)

    mam w planach zamienić stare gniazda na nowe :) więc potrzebuję recenzji i rady :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie słyszałem o takich pomysłach więc również ciężko jest mi stwierdzić czy to w ogóle dojdzie do skutku. Jak dla mnie najlepszym na ten moment rozwiązaniem jest instalacja fotowoltaiczna od firmy https://olsztynskieokna.eu/ i to właśnie dzięki niej można mieć wysokie oszczędności.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na dobrą sprawę byłoby to całkiem ciekawe rozwiązanie ale chyba jeszcze nic z tego nie wyszło. Ja i tak od niedawna mam jeszcze u siebie w domu instalację fotowoltaiczną która moim zdaniem jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Dodatkowo możliwe jest także wzięcie dofinansowania http://inovativ.pl/dofinansowanie/ więc jest więcej korzyści z posiadania fotowoltaiki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czy u nas się to przyjęło, ale ja jeszcze nigdy nie widziałam takich gniazd. Zresztą tak jak pisali poprzednicy jestem przekonana, że fajnie jest mieć instalację fotowoltaiczną. W takiej sytuacji doskonale to opisano w https://majsterbudowlany.pl/dlaczego-warto-korzystac-z-paneli-fotowoltaicznych/ i muszę przyznać, że fotowoltaika to jest przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie takie gniazdka mogłyby być ciekawym rozwiązaniem. Muszę przyznać, że ja również po przeczytaniu http://www.wiejskomiejski.pl/fotowoltaika-dla-wspolnot/ rozważam to aby moja wspólnota zainteresowała się fotowoltaiką.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również takich gniazdek jeszcze nie widziałam, ale nawet nie wiem czy faktycznie się one pojawiły. W sumie ja na elektryczności się nie znam i wiem, że elektryk z https://pj-elektryk.pl/ jest w stanie rozwiązać wszystkie moje problemy z prądem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na dobrą sprawę ja również pierwszy raz wiedze takie rozwiązanie. Zresztą ja najbardziej jestem zainteresowany przeprowadzaniem audytu instalacji fotowoltaicznej. Czytałem o tym na stronie http://portalenergia.pl/wiadomosci/biezace/jak-zrobic-audyt-instalacji-fotowoltaicznej,1827 i muszę to zrobić również u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  13. W sumie ja pierwszy raz widzę takie rozwiązanie i muszę przyznać, że wygląda całkiem interesująco. Ogólnie jakiś czas temu miałem okazję przeczytać na stronie https://centraldom.pl/jaka-jest-cena-montazu-paneli-fotowoltaicznych-w-domu/ jaka jest de facto cena montażu paneli fotowoltaicznych w domu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy o takich rozwiązaniach nie słyszałem ale jeżeli już dojdzie do ich montażu to zdecydowanie warto w takim momencie wezwać właściwego elektryka. Jak dla mnie bardzo dobrze się współpracuje z https://wzu-energpol.pl/ więc warto jest zapisać sobie ten kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  15. Korzystając z usług elektryka dostępnego przez https://elektryk-wroclaw.pl/, zyskałem pewność, że wszystkie prace zostały wykonane bezpiecznie i zgodnie z obowiązującymi normami. To ważne, szczególnie w kwestiach elektrycznych.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty